Världens längsta man!

Idag är jag morgonpigg.. Vaknade första gången klockan sju, sen klockan åtta och sen orkade jag inte kämpa emot.. Nu sitter jag i soffan och myser. Jag ska strax äta frukost och efter det kommer min syster och hämtar mig. Vi ska åka till borås och hämta kakel :) Jag börjar ju inte skolan förräns halv ett så jag har hela förmiddagen på mig att hjälpa henne :)

Inatt drömde jag en konstig dröm. Jag drömde att jag träffade världens längsta man när vi var på klassresa. Vi badade nånstans utomlands o så bara reser sig ur vattnet. Som ett stort sjölejon, vast människa. Haha.. Det fick mig  att fundera på hur lång världens längsta man är. Så jag googlade lite ;) Världens längsta man hette Robert Pershing Wadlow. Vid 8 års ålder mätte han 182 centimeter och blev som längst 2,72 meter. Haha, jag är 20 år och jag är knappt 160 cm. Han dog 1940 och etfer det har ingen slagit hans höjd. Världens längsta man, som är vid liv är Leonid Stadnyk. Han är 2,57 meter lång.


Robert Pershing Waldow



Nu ska jag slänga i mig lite frukost, sen bär det av till borås :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0