Tackopaj!

Nu ska ni få er ett recept som heter duga..

Sätt ugnen på 175 grader.

Ingredienser:

Pajdeg:
125 gram Smör
3 dl Mjöl
3 msk Smör

Köttfärs
Tacokrydda
Tomat
Champinjoner
Paprika
Ost

Fylling:
3 Ägg
2 dl Mjölk
2 msk creme fraiche
2 msk creme fraiche med smak utav franska örter


Blanda ihop pajdegen i en bunke. Dela smöret i bitar så går det lättare. Knåda sedan ut degen i pajformen. Tryck upp degen ordentligt på kanterna. Denna ska nu in i ugnen i typ 10 minuter (175 grader)

Bryn nu köttfärsen, glöm inte blanda ner tacokryddan. Skär grönsakerna i bitar och riv osten.

Ta en bunke och blanda ner äggen, mjölken och de två sorterna av creme fraiche. Salta och Peppra.

Ta ut formen ur ugenen. lägg i köttfärsen, sen grönsakerna och efter det smeten/fyllningen. Ovanpå allt detta lägger du den rivna osten.

In i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter, KLART!


Här har pajdegen fått förgräddas i tio minuter och jag har lagt på köttfärs och grönsakerna.


Fyllningen är på plats


Och nu osten ;)


Och efter 20 minuter, Taaadaaaa. Rena rama trolleriet!

Vet inte om jag är så bra på att förklara men snälla gör ett försök. Suuupergod! :)

Vad säger ni om kvällens idol då? Rättvist eller orättvist? Jag är mycket nöjd. Satt och grät nästan hela avsnittet! :) Nu kollar jag lite tv, om en timma kommer Johanna och Amanda!

Hoppas ni har en trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Caroline - Ellas mamma

jag hoppas verkligen att jag blir bjuden på denna paj snarast =) PÖÖÖS

2010-09-25 @ 00:03:43
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Bella

Ser sjukt god ut, den får du göra om (till mig!) See you soon, och jag tar med mig hårfönen ;)

2010-09-25 @ 13:06:20
Postat av: Pappa.

När får jag o mamma komma och avnjuta denna goda paj. PUSSSSSS.

2010-09-27 @ 14:21:56
Postat av: amanda

Den såg riktigt smarrig ut, så duktig är du :)

2010-10-01 @ 00:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0